Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Syrië --- 956.91 --- 338 <569.1> --- #A9707A --- reisgidsen --- 915.691 --- Aardrijkskunde van Syrië --- 984 --- geografie Azië --- géographie Asie --- Syrië.
Choose an application
#A0003A --- 691 Informatiemaatschappij --- 200 Politiek --- internet --- politiek --- cultuur --- 330.99 --- politiek - overige bijzondere onderwerpen --- Technology --- Social aspects --- Computer networks --- Computers and civilization --- Information society --- Computer networks - Social aspects
Choose an application
Geschiedenis en politiek - bevolking en samenleving - economie - cultuur en religie - natuur en milieu
Madagascar --- Geografie --- Landenreeks. --- Regional documentation --- reisgidsen (genre) --- Madagaskar ; reisgidsen --- Madagaskar --- Sociale aardrijkskunde --- Economische aardrijkskunde --- Politiek --- Geschiedenis --- Toerisme --- 908 <691> --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- reisgidsen --- Madagaskar 994 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Film --- 982 --- geografie Afrika --- géographie Afrique --- Madagascar.
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Private houses --- anno 1910-1919 --- anno 1900-1909 --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- anno 1800-1899 --- anno 1920-1929 --- Brussels --- Building materials. Building technology --- façades --- metal --- Architecture --- Bouwkunst --- Brussel --- Bruxelles --- Architectural ironwork --- Art metal-work --- Wood --- Facades --- Ferronnerie (Architecture) --- Arts du métal --- Bois --- Façades --- #A9801A --- 691 --- 691.1 --- 691.7 --- 72.036 --- 1851-1900 --- 1901-1950 --- Brussel (gewest) --- Brussel ; hout en metaal in de gevels ; 1850-1940 --- Architectuur ; details --- Art Nouveau ; gevels --- Twombly, Cy --- architectuur --- architectuurdetails --- gevels --- gevelelementen --- 72.04 --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Hout --- Metaal --- Twintigste eeuw (architectuur) --- 20ste eeuw (architectuur) --- architectuur - ornamentiek, architecturale details --- Arts du métal --- Façades --- Decoration and ornament, Architectural --- Wood-carving --- History --- Brussels (Belgium) --- Buildings, structures, etc. --- building materials
Choose an application
Een onthutsend boek over de troeven én de valkuilen van onze digitale samenlevingTrotse toekomstige ouders zetten de eerste echo van hun baby even later al op Facebook. Smartphones, selfies en apps kleuren onze dagelijkse woordenschat. Zelfs de dood maakt niet langer een onderscheid tussen online en offline. Indien je altijd herinnerd wilt worden, kun je nu al je digitale nalatenschap regelen. De laatste generatie die nog een onderscheid kan maken tussen online en offline leeft vandaag. De huidige tieners en twintigers groeien onlife op. Dit boek van Katleen Gabriels is een wake-up call voor iedereen die denkt dat hij niets te verbergen heeft in de onlinewereld. De digitale revolutie zorgt voor een waaier aan mogelijkheden, informatie en kennis, maar stelt ook onze vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid op de proef. We worden niet enkel van bovenaf gecontroleerd, maar houden elkaar ook onderling in de gaten. Wat zijn de troeven en waar liggen de valkuilen in onze digitale wereld? Wat is nog persoonlijk en wat ligt te grabbel voor iedereen ? Bron : http://www.bol.com
social media --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Sociology of culture --- 007.5 --- Bee Collection --- Digitale wereld --- internet --- Sociale media --- privacy --- 691 Informatiemaatschappij --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- digitalisering --- informatisering --- informatiemaatschappij --- maatschappijkritiek --- PXL-Education 2016 --- sociale psychologie --- sociale media --- digitaal tijdperk --- 193 Kinderrechten en Media --- Digitalisering --- Media --- Media-onderzoek --- Internet --- Privacy --- Privacybescherming --- Communicatiesociologie --- Cultuursociologie --- Mediaonderzoek --- Human rights
Choose an application
Virtual States analyses the role of the state in a globalising, wired society. Everard argues that while information technology poses fundamental challenges to the inclusionary/exclusionary processes of state-making, this will not mean the decline but rather the mutation of the state. Everard goes on to look at the different ways in which states react to the wired society in the developing and developed worlds and the impact of these reactions on those excluded from this society.
Information society --- Internet --- Nation-state. --- Political aspects. --- Social aspects. --- National state --- #A0008A --- Politieke wetenschappen. --- State, The --- National interest --- Self-determination, National --- Nation-state --- Political aspects --- Social aspects --- Hulpwetenschappen --- État --- Société informatisée --- Nation --- Aspect politique --- Aspect social --- #SBIB:309H103 --- 242 Nationaliteitenproblemen, Nationalisme --- 691 Informatiemaatschappij --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- État. --- Information society - Political aspects --- Internet - Political aspects --- Internet - Social aspects
Choose an application
Labor market --- Labor supply --- Manpower policy --- 332.691 --- DE / Germany - Duitsland - Allemagne --- Employment policy --- Human resource development --- Labor market policy --- Manpower utilization --- Labor policy --- Trade adjustment assistance --- Labor force --- Labor force participation --- Labor pool --- Work force --- Workforce --- Human capital --- Labor mobility --- Manpower --- Evolutie van de arbeidsmarkt --- Government policy
Choose an application
Dieses Buch untersucht experimentelle Ansätze für Entwurf und Umsetzung von Holzstrukturen in der Architektur und präsentiert zugleich die Resultate eines künstlerischen Forschungsprojekts. Durch den Einsatz digitaler Werkzeuge wird die Anatomie des Holzes als entwurfsbestimmendes Prinzip für Raumgefüge genutzt, das Potenzial traditioneller Handwerkskunst erforscht und daraus eine materialorientierte Architekturpraxis abgeleitet. Strukturen werden hier nicht für eine bestimmte Nutzung entworfen, sondern eröffnen aufgrund ihrer spezifischen räumlichen und geometrischen Eigenschaften unterschiedliche Möglichkeiten der Bespielung. Die Dokumentation gibt Einblick in einen ergebnisoffenen Forschungsprozess. Gastbeiträge reflektieren die zugrunde liegenden Konzepte und damit die zukünftige Relevanz des Baustoffs Holz. This book explores experimental approaches to the design and construction of wooden structures in architecture, while presenting the results of an artistic research project. Through the use of digital tools, the anatomy of wood becomes a design-determining principle for spatial structures. The architects and artists also explore the potential of traditional craftsmanship and derive from this a material-oriented practice. Structures are not designed here for a specific use, but rather open up various usage possibilities due to their unique spatial and geometric properties. The documentation provides insight into an open-ended research process. Guest contributions reflect on the underlying concepts and thus the future relevance of wood as a building material.
Structure en bois --- Design --- Recherche en construction --- Joint --- 693.2 --- 694.1 --- houtbewerking --- houtverbindingen --- houtconstructies --- conceptueel design --- houtsoorten --- 710.9 --- onderzoek in de kunsten --- ontwerpmethodiek --- hout en houtproducten --- Houtconstructies, timmeren, meubelmaken --- architectuur, overige bijzondere onderwerpen --- 694 --- 691.11 --- Houtconstructies ; houtarchitectuur ; houtverbindingen --- Conceptuele architectuur --- Digitale productietechnieken --- Houtbouw. Schrijnwerk --- Bouwmaterialen ; hout --- 3-D technology. --- artistic research. --- supporting framework structure. --- timber structure. --- wood construction.
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|